PRODUK MUSLIM . BERSIH. SUCI. HALALAN TOYYIBAN

Thursday, August 26, 2010

SEMPERIT BADAM


Kukis pertama yg masuk list thn ni iaitu Semperit Badam. Bagi yg minat biskut samprit yg crunchy bolehlah cuba resepi ni. Pd pendapat mklang ni kira adik beradik biskut badam aje ni cuma bentuknya aje dijadikan samprit.Terpaksa pancitkan coklat kat tengah tu sbb kalo tabur badam semata tak cun le pulok...dah pancit coklat tu tekap aje kat badam, takyah tabur2 sbb kalo tabur byk yg terbuang dari melekatkan..jadi kita main tekap2 ye adik2..hehehe

Sebenarnya mklang masih mencari biskut samprit badam yg adik mklang selalu beli saban tahun,sedap samprit tu tau, mak maklang pun suka. Walau camner pun,samprit yg mklang buat ni rasanya tak sama spt yg pernah maklang makan namun ianya tetap menjadi kesukaan hero tecik mklang...agaknya dek disbbkan crunchy tu gamaknya hero tu suka.

BISKUT SAMPERIT BADAM
Sumber : www.cari.com.my

Bahan :
120g mentega
50g gula aising
1sdk esen vanila
1sdbesar susu tepung
50g serbuk badam
80g tepung superfine
60g tepung jagung

Cara
-pukul mentega & gula hingga sebati. masukkan esen vanila, serbuk badam. last masukkan tepung sedikit2 hingga jadi doh yang lembut

3 comments:

KSWSK said...

wah..maklang suda ligat wat kukis...

Ayu Safieza said...

Assalmualaikumwbh Mak Lang.....

Nampak sedap n menarik, renovation recipe ni....mmm Ayu baru tpikir nak buat samperit...tak sabar nak tau rasanyer...cam ner kan? Best best kan? nanti share recipe yer.....

Jgn lupa singgah dapur Ayu yang kecik cinonet tu...hik3.....

~~zAnAfAhMi~~ said...

maklang, tepung superfine tu ganti tepung gandum biasa boleh tak?