PRODUK MUSLIM . BERSIH. SUCI. HALALAN TOYYIBAN

Tuesday, June 19, 2012

WAFFLE

Ada student baking yg bertanya bagaimana saya buat waffle ni...so ini resepinya...Dulu saya dah pernah share tp tak ingat kat link mana...lupa daaa...tp takpe, saya tempekkan sekali lagi utk anda sumer mencuba lak...yg pasti mesti ada waffle maker baru le cun skit waffle anda..


WAFFLE
Sumber : kak Ummi
Diubahsuai : maklangazie

Bahan:-
  • 3 sudu besar butter-dicairkan (saya guna minyak coz crunchynya lebih terserlah..)
  • 1 biji telur
  • 1 cawan tepung naik sendiri
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1 sudu besar gula
  • 1 cawan susu segar
  • 1 sudu besar jus lemon - kalau tak letak pun takpe (saya letak vanila esen)
  • secubit garam

Cara :-
  1. Campurkan semua bahan, guna blender...blend sebati
  2. Biarkan adunan selama 10'
  3. Tuangkan adunan dlm waffle maker
  4. Biarkan seketika, bolehlah diangkat dan sapu blueberry/coklat ikut suka anda.

No comments: