PRODUK MUSLIM . BERSIH. SUCI. HALALAN TOYYIBAN

Monday, January 18, 2010

MUFFIN CHOC. KUKUS


Kali ni maklang nak share bersama rakan2 di sini resepi muffin chef zubaidah yg amat mudah membuatnya. Diharap resepi ini dapat membantu anda yg ingin menambah pendapatan sampingan. Dengan budget yg ciput saje anda dpt menghasilkan muffin yg bukan saje enak tapi cantik naiknya.


MUFFIN CHOC. KUKUS



Bhn A

2 cwn susu cair

1 cwn myk @ 250g butter cair

1 3/4 cwn gula castor

1 biji telur




Bhn B - ayak

250g tepung superfine @ gandum

50g serbuk koko

1st bpowder

1st sbikarbonat

1sb emulco




Cara

Satukan A dan kacau sebati, guna whisker saje

Masukkan B dan gaul rata

Kukus 10'



Tips :

Utk dptkan muffin pecah 4 ni, air kukusan hendaklah dipanaskan hingga mendidih dengan api besar dan jarakkan ruang muffin antara satu sama lain supaya kesemua muffin masak dgn elok.

7 comments:

MamaFaMi said...

Pakkal je badan dah letih hari ni. Kalau tidak, harus juga muffin ni muncul kat rumah ma. Tapi tak bolehlah, memang surrender ni!

Rinnchan said...

Ni kang saper buat tak jadik kembang setaman sure ngamok sakan. Nanti krinn try naaaa......

Batrisyia delights cake said...

tqvm maklang..sudi kongsi resipi menarik..nt sy nak cuba..

Anonymous said...

kak, kalau nk sukat tepung n koko tu gune cawan cmne erk
berape sukatan die?
250g=2cawan ke?

maklang azie said...

ma : cpt ma try test power
rinchan : keh keh keh...kena bertenang buat muffin ni..hehe
batreisya : cuba le ye...
anonymous : cwn minum kopi pun bleh tp jgn dicampur2 ngan cwn size lain lak...

aTiE said...

kalo bakar leh tak?

~sue~ said...

makasih maklang share..nanti nak cuba...